رز رضوی بازیگر سینما؛ تلویزیون متولد21 آبان 1361 در تهران است.مترجم زبان اسپانیایی اســت و چند کتاب هم ترجمه کرده کــه هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده است.
رز رضوی سالهاست کــه بــا مهراوه شریفی نیا دوستی صمیمانه ای دارد و معتقد اســت کــه چیزهای زیادی از وی یاد گرفته است.رضوی تــا قبل از یازی در فیلم ملودی بــه کلاس بازیگری نرفته بود امــا بعد از آن یک دوره کلاسهای آقای سمندریان را گذراند ؛از مجموعه فعالیتهای او عبارتند از:سریالهای مختارنامه ؛ کلاه پهلوی ؛ ملکوت ؛ تبریز در مه و..و فیلم های بیداری رویاها؛ ملودی و دعو,اخراجیهای 3 و…
شایعه ازدواج وی بــا محمدرضا شریفی نیا مدتهاست در شبکه های اجتماعی پخش شده و موجب ناراحتی وی شده اســت طوری کــه بــا نوشتن نامه ای از مردم خواستار پایان دادن بــه ایــن شایعات شده است.محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان مدتهاست کــه از متارکه کرده و زندگی جداگانه ای دارند.
رز رضوی بــا انتشار متنی در صفحه شخصی خود خبر ازدواجش بــا محمدرضا شریفی نیا را تکذیب کرد.
رز رضوی بازیگر سینما؛ تلویزیون در ۱۴ فروردین ۱۳۶۱ در تهران متولد شد.مترجم زبان اسپانیایی اســت و چند کتاب هم ترجمه کرده کــه هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده ؛ سالهاست کــه دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست و معتقد اســت خیلی چیزها را از او یاد گرفته ؛ تــا قبل از فیلم ملودی بــه کلاس بازیگری نرفته امــا بعد از آن یک دوره کلاسهای آقای سمندریان را دیده ؛از مجموعه فعالیتهای او عبارتند از : سریالهای مختارنامه ؛ کلاه پهلوی ؛ ملکوت ؛ تبریز در مه و..و فیلم های بیداری رویاها ؛ ملودی و دعوت.
وی بعد از جدایی شریفی نیا از آزیتا حاجیان بــا محمد رضا شریفی نیا ازدواج کرد.برخی منابع و رسانهای خبری از ازدواج رز رضوی و محمدرضا شریفی نیا بازیگران سینما و تلویزیون خبر داده اند
این منابع بــا ادعای ایــن کــه “رز رضوی و شریفی نیا” بــا یکدیگر ازدواج کرده و اولین سفر خود را بــه عربستان رفته اند” افزوده اند: ایــن دو در سریال های ملکوت و مختارنامه و فیلم سینمایی اخراجی های ۳ بــا هم همبازی بوده اند.
رز رضوی کــه در سریال “ملکوت” ؛ نخستین بازی خود را ایفا کــرد ؛ در ایــن سریال در نقش نوه ی محمدرضا شریفی نیا بازی کرده بود.
این منابع “زرد” در پایان مدعی شده اند “شریفی نیا از آزیتا حاجیان؛ جدا شده است”
آزیتا حاجیان همسر سابق محمدرضا شریفی نیا میباشد و مهراوه شریفی نیا دختر محمدرضا شریفی نیا همسن مادر جدیدش می باشد.
(عکس زیر در فضای مجازی بــا عــنــوان همسر رز رضوی منتشر شده اســت کــه ازدواج آنها تکذیب شده و صحت ندارد)
سام درخشانی در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذراندهاست و بــا مجموعه شب زدگان بــه دنیای بازیگری پا گذاشت.
سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ و دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. سام درخشانی در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذراندهاست و بــا مجموعه شب زدگان بــه دنیای بازیگری پا گذاشت.
پس از آن بــا بهشت آبی؛ مجموعه همسفر؛ خانه پدری؛ دلباخته؛ و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج ایــن مسیر را ادامه دادهاست.
ازدواج سام درخشانی
سام درخشانی پــس از تمام حاشیه هایی کــه در مورد ازدواجش بــه وجود آمد بالاخره در تاریخ 26 خرداد 1394 بــا عسل امیرپور ازدواج کرد.
سام درخشانی؛ بازیگری کهنهکار و محبوب اســت و قطعا شناخت زیادی روی او دارید ولــی بد نـیـسـت درباره همسر او بدانید کــه عسل امیرپور نام دارد و متولد سال 1362 است؛ او بــه عــنــوان مربی بدنسازی مشغول بــه کار اســت ولــی تحصیلاتش را در رشته نقاشی تــا مقطع لیسانس پشت سر گذاشته؛ بنابراین نقاشی میکند و اتفاقا جالب اســت بدانید کــه خواهر سام درخشانی هم نقاش اســت و بــه گفته سام؛ حالا خانه آنها تبدیل بــه یک گالری نقاشی شده است.
بخشی از مصاحبه خواندنی بــا سام درخشانی و همسرش
زنگ آشنایی من و عسل
سام درخشانی :من و عسل یک دوست خانوادگی مشترک داشتیم کــه ما را بــرای یک
مهمانی خانوادگی دعوت کرد. در آن مهمانی بــا عسل آشنا شدم و ایــن آشنایی
ادامه پیدا کرد. بعد از مدتی خانواده های ما نــیــز بــا هم رفت و آمد
پیدا کــردنــد و ایــن باعث شناخت بیشتر ما نسبت بــه اخلاق و روحیات
همدیگر و در نهایت منجر بــه ازدواج ما شد.
عسل:در ابتدا اصلا فکر نمی کردم آشنایی من و سام بــه مرحله ازدواج برسد ولــی رفته رفته ایــن حس در ما بــه وجود آمد کــه می توانیم زندگی مشترک مان را در کنار هم تشکیل بدهیم.
گارد مخالفی کــه شکست
سام درخشانی: یک بار تنهایی نزد پدر و مادر عسل رفتم و بــا آنها درباره
ازدواج مان صحبت کردم. لطف داشتند و گـفـتـنـد بــا شناختی کــه نسبت بــه
من دارند؛ بــا ایــن ازدواج موافقت می کنند. چــون بــا توجه بــه شرایط
کاری قشر ما؛ آن اوایل کمی نسبت بــه ایــن موضوع گارد داشتند ولــی بــا
توجه بــه رفت وآمدهایی کــه بین دو خانواده شکل گرفته و باعث شناخت دو
خانواده از هم شده بود؛ در نهایت بار ایــن مسوولیت را بــه دوش من و عسل
انداختند و تصمیم گیری نهایی را بــه عهده خودمان گذاشتند. بالاخره یک روز
بــا خانواده بــه منزل عسل رفتیم؛ شامی خوردیم؛ گپی زدیم و در پایان تمام
قرارها را گذاشتیم کــه منجر بــه عقد من و عسل شد.
عسل: همانطور کــه سام هم گــفــت ناخودآگاه نسبت بــه حرفه او کمی حس تردید و گارد وجود داشت ولــی آنقدر هــمــه چیز سریع اتفاق افتاد کــه شاید باورتان نشود. سام آدمی اســت کــه خیلی فوری تصمیم می گیرد. بعد از اینکه بــه خوبی بــا یکدیگر و خانواده های هم آشنا شدیم و دوران آشنایی مان سپری شد؛ یک روز سام بــه من گفت:«دو روز دیگر بــرای خواستگاری می آیم» و واقعا همین کار را کــرد و اتفاقات بعد از آن هم در عرض یک هفته رخ داد و …
عجله ولــی بــا شناخت کافی
سام درخشانی: اصلا ایــن طور نبوده کــه بخواهیم در تصمیم بــرای ازدواج
یــا حــتـی در تصمیم بــرای مسائل دیگر زندگی مان؛ احساساتی عمل کنیم. ما
بــه شناخت کافی از یکدیگر دست پیدا کرده بودیم و بــه ایــن نتیجه رسیدیم
کــه می توانیم زندگی خوبی را در کنار هم تشکیل دهیم. من حــتـی خواستگاری
اصلی ام را از عسل در روز تولدش انــجـام دادم و در مقابل دوستانم او را
سورپرایز کرده؛ شخصا از او خواستگاری کردم و حلقه ای بــه او دادم ولــی
بــه هرحال بــرای ما سنت ها و مراسم مرسوم ایــن کار نــیــز مهم بود و
مراسم خواستگاری ما بــا حضور خانواده ها نــیــز برگزار شــد و از آنجا
کــه قبل از آن تصمیم اصلی را گرفته بودیم؛ کارها بــه سرعت انــجـام شد.
یک هنرمند بــرای یک زوج
سام درخشانی: شغل ما سختی ها؛ بی نظمی ها؛ استرس ها و تنش های زیادی دارد و
بــه نظرم از یک خانواده همان یک نفر کافی اســت کــه در ایــن حرفه حضور
داشته باشد. اگــر بخواهیم خانواده ای داشته باشیم کــه بــه زندگی و فرزند
آینده مان برسیم و برنامه مشخصی در زندگی داشته باشیم؛ لازم اســت کــه
فــقــط یک نفر در ایــن حرفه باشد چــون اگــر زن و شوهر هــر دو در ایــن
حرفه باشند؛ رسیدگی بــه فرزند؛ تمرکز و برنامه ریزی روی زندگی واقعا سخت
می شود.
یک بازیگر بــه دلیل بی نظمی هایی کــه در کارش وجود دارد نمی تواند برنامه ریزی خوبی داشته باشد و ایــن یکی از دلایلی اســت باعث شــد از اهالی سینما کسی را بــه عــنــوان همسر انتخاب نکنم. امــا مهم تر از آن ایــن اســت کــه من اساسا هیچ تصمیمی درباره اینکه چــه همسری بــا چــه حرفه ای را انتخاب کنم؛ نداشتم و همیشه دنبال قسمت خودم بودم و قطعا انتخاب عسل؛ قسمت من بوده و خیلی خوشحالم کــه همسری انتخاب کرده ام کــه می تواند زمان کافی و درستی را در زندگی مان بگذارد.
فیلمشناسی سام درحشانی
سینما
۱۳۸۹ سرسپرده (بهمن گودرزی)
۱۳۸۸ دلواپسی (بهمن گودرزی)
۱۳۸۷ عقرب (مجید جوانمرد)
۱۳۸۷ شکار روباه (مجید جوانمرد)
۱۳۸۷ نطفه شوم (کریم آتشی)
۱۳۸۴ صحنه جرم؛ ورود ممنوع (ابراهیم شیبانی)
۱۳۸۴ شهر آشوب (یدالله صمدی)
۱۳۸۳ جدا افتاده (داوود موثقی)
۱۳۸۲ خانه ای در شن (اردشیر افشین راد)
۱۳۸٢ آغاز دوم (مهشید افشار زاده)
۱۳۷۹ دلباخته (خسرو معصومی)
تلویزیون
۱۳۹۴ پشت بام تهران (بهرنگ توفیقی)
۱۳۹۲ پژمان (سروش صحت)
۱۳۹۲ ماتادور (فرهاد نجفی)
۱۳۹۲ آوای باران (حسین سهیلی زاده)
۱۳۹۲ هــمــه چیز آنجاست (شهرام شاه حسینی)
۱۳۹۱ راستش را بگو (محمدرضا آهنج)
۱۳۹۰ مثل شیشه (جواد مزدآبادی)
۱۳۹۰ شهر دقیانوس (مهرداد خوشبخت)
۱۳۹۰-۱۳۸۹ نابرده رنج (علیرضا بذرافشان)
۱۳۸۸-۱۳۸۹ دارا و ندار (مسعود ده نمکی)
۱۳۸۸ پسری شبیه بابا (میلاد کزازی)
۱۳۸۸ خسته دلان (سیروس الوند)
۱۳۸۸ بازگشت (حسین سحرخیز؛ تله فیلم)
۱۳۸۸ آسمان همیشه ابری نـیـسـت (سعید عالم زاده)
۱۳۸۸ تکیه بر خورشید (حسین سحرخیز؛ تله فیلم)
۱۳۸۸ در چشم باد (مسعود جعفری جوزانی)
۱۳۸۷ روزهای زیبا (جواد افشار)
۱۳۸۷ آنجا کــه زاده شده ام (مسعود آب پرور؛ تله فیلم)
۱۳۸۷ عروس برفی (سیروس الوند؛ تله فیلم)
۱۳۸۷ راه نیرنگ (مهرداد خوشبخت؛ تله فیلم)
۱۳۸۷ رد پایی در بزرگراه (حسین تبریزی)
۱۳۸۶ عروس زندان (پرند زاهدی)
۱۳۸۶ بــه نام گل سرخ (فیاض موسوی)
۱۳۸۶ ساعات ناامیدی (سیروس الوند)
۱۳۸۵ سالهای برف و بنفشه (سعید سلطانی)
۱۳۸۵ ما چند نفر (فیاض موسوی)
۱۳۸۴ روزهای اعتراض (مهران رسام)
۱۳۸۱ دریایی ها (سیروس مقدم)
۱۳۸۰ بهشت آبی (احمد مرادپور)
۱۳۷۹ همسفر (قاسم جعفری)
۱۳۷۹ بــا من بمان (حمید لبخنده)
۱۳۷۹ خانه پدری (فریدون حسن پور)
۱۳۷۸ شب زدگان (امیرحسین قهرائی)
۱۳۷۸ طلسم طلایی (سعید اکبریان؛ تله فیلم)
نام :سحر
نام خانوادگی :جعفری جوزانی
تاریخ تولد :1357
محل تولد :سانفرانسیسکو؛ کالیفرنیا آمریکا
مدرک تحصیل :فارغ التحصیل روانشناسی کودک
سحر جعفری جوزانی؛ در سال 1357 در سانفرانسیسکو؛ کالیفرنیا آمریکا متولد شــد و تــا سن 5 سالگی ساکن آنجا بود.
او دختر مسعود جعفری جوزانی زاده ملایر(نویسنده و کارگردان) و مادرش آمریکایی اســت و فتح الله جعفری جوزانی عموی او میباشد. سحر فارغ التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است.
مسعود جعفری جوزانی متولد 18 آذر 1327 در ملایر کارگردان و فیلمساز و دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است.
از دیگر فعالیت های وی تدریس در دانشگاههای ایران و مدیریت مؤسسه «جوزان فیلم» است. وی مجوز تدریس مادام العمر در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو را دارد. ایشان بــه عــنــوان کارگردان سریال تلویزیونی کوروش کبیر بــه تهیه کنندگی علی معلم انتخاب شدند.
سحر جعفری جوزانی فعالیت سینمایی خود را بــا نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی بــه کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1365 آغاز کرد.
او بــا نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پــس از آن بازیگری در همین سریال بــه فعالیت خود بــه صورت رسمی ادامه داد و پــس از آن وارد سینما شد. سحر جعفری جوزانی در سال 1378 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن بــرای بازی در فیلم بلوغ شد.
از بــه یادماندنی ترین کارهای او می توان بــه هفت ترانه در کنار بازیگرانی چــون لعیا زنگنه ؛ مینا جعفرزاده ؛ شروین نجفیان اشاره کرد.
جعفری جوزانی در سال 1382 در سریال تلویزیون نقطه چین بازی کــرد و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد. او در سال 1385 مجددا بــا مهران مدیری در سریال باغ مظفر همکاری کــرد کــه ایفای نقش فروغ ؛ دختر مظفرخان در ایــن سریال او را دوباره بــه چهره ای مطرح و محبوب تبدیل کرد
سحر جعفری جوزانی همچنین در سال 1387 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هجدهمین جشنواره فیلم فجر بــرای بازی در فیلم بلوغ شد.
سحر جعفری جوزانی در سال 1389 در سریال خانگی قهوه تلخ مهران مدیری بــه ایفای نقش پرداخت و در سال 1393 در فیلم سینمایی ایران برگر ساخته پدرش مسعود جعفری جوزانی بازی کرد.
این فیلم در جشنواره فجر سی و سوم برند سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را از آن خود کرد. همچنین استقبال خوبی در اکران عمومی ایــن فیلم توسط مردم صورت گرفت
فیلم شناسی
سینمایی
شیر سنگی (1365)
یک مرد یک خرس (1371)
چشمهایش (1378)
بلوغ(1378)
هفت ترانه (1380)
دعوت (1387)
ایران برگر(1393)
مجموعه تلویزیونی
فراموشی 1391
آژانس دوستی 1378-1375
حامی 1381
نقطه چین 1382
قهر و اشتی 1382
باغ مظفر 1385
گنج مظفر 1386
مرد دو هزار چهره 1388
همه بچه های من 1388
در چشم باد 1388
قهوه تلخ 1389
ساره بیات متولد ۱۵ فروردین ۱۳۵۱ در تهران اســت ؛ از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شــد و در جشنواره پلیس در اولین کارش؛ جایزه بهترین بازیگری را بــه همراه دیپلم افتخار کسب کرد. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” بــه مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شــد و بعد از اتمام آن بــا فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شــد کــه بــا بازی در ایــن کار نــیــز نامزد دریافت جایزه هم شد.
فیلمشناسی ساره بیات
سینما
جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) مهمترین فیلم ساره بیات
مقلد شیطان (۱۳۸۵)
تلویزیون
یک مشت پر عقاب (۱۳۸۶-۱۳۸۴)
بیگناهان
بانو
مرگ یک شاعر
ریسمان سبز
تباهی
ترانه پائیزی
شیفت شب
جوایز ساره بیات
خرس نقرهای بهترین بازیگر زن بطور مشترک بــا لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین (۲۰۱۰) بــرای جدایی نادر از سیمین
دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بــرای جدایی نادر از سیمین
مصاحبه بــا ساره بیات
درباره سوابق بازیگریتان و کموکیف ایــن تجربهها بــرای خود بفرمایید.
از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شدم و در جشنواره پلیس در اولین کارم؛ جایزه بهترین بازیگری را بــه همراه دیپلم افتخار کسب کردم. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” بــه مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شدم و بعد از اتمام آن بــا فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شدم کــه بــا بازی در ایــن کار نــیــز نامزد دریافت جایزه شدم. مجموعه بیگناهان و سریال تاریخی بانو را قبل از جدایی نادر از سیمین تجربه کردم.
به نظر میرسد بــا مجموعه بیگناهان بیشتر دیده شدید. درست است؟
تا آن زمان تجربه کاری زیادی نداشتم؛ یک سریال بود و یک فیلم سینمایی کــه تــا چهار سال بعد هم اکران نشد. من بــرای تمام کارهایم و تمام عواملی کــه در خدمتشان بودم احترام ویژهای قائلم. تمام تلاشم در ایــن عرصه بــرای درست بودن است. امیدوارم توانسته باشم تأثیرم را در تمام کارهایم گذاشته باشم کــه البته بیگناهان نــیــز جزو کارهایی اســت کــه بازی در آن را دوست داشتم و امیدوارم در اجرای آن موفق بوده باشم.
خانم ساره بیات چگونه بــرای نقش راضیه در جدایی نادر از سیمین انتخاب شدید؟
مثل سایر بازیگران بــه دفتر آقای فرهادی رفتم. ایشان تستهای فراوانی را انــجـام دادند؛ مدت بسیاری تمرین کردیم و در نهایت بــه پیشنهاد خانم بختآور و بــا لطف خدا از میان تعداد زیادی از دوستان توسط آقای فرهادی بــرای ایــن نقش انتخاب شدم.
شناختتان از راضیه بر پایه چــه روشی بود؟
دنیای کار بــا آقای فرهادی دنیای شگفتانگیزی اســت و البته متفاوت. در کار بــا ایشان آنقدر تجربیات متعدد و هیجانانگیز وجود دارد کــه خود را فراموش میکنی. اینکه بــا چــه روشی وارد شوی؛ چیزی اســت کــه ایشان قبل از فیلمبرداری بــا تمرینهای متعدد تو را بــه اندازه کافی بــه آن شخصیت نزدیک میکند و تو خودِ نقش میشوی. بین تو و شخصیت داستان راه زیادی وجود دارد کــه ایشان بــه تبدیل ایــن فرآیند بــه تو کمک میکنند و تو را از خود و از هــر چــه تــا حالا بودی جدا میسازند. من نــیــز بــرای ایــن نقش مابهازای بیرونی داشتم و سعی میکردم بــرای بعضی از حرکات حسی و فیزیکی از قشر مشابه راضیه استفاده کنم. از آنچه در جامعه بسیار دیده بودم بــایــد بــه لحاظ رفتاری الگوبرداری میکردم.
یکی از شخصیتهای محوری فیلم؛ راضیه اســت کــه در پیشبرد داستان نقش اساسی دارد. نقشی کــه بــه بازیگرش مجال میدهد کــه بازی پرنکته و پر از جزئیاتی را ایفا کند. بــرای درآمدن ایــن جزئیات؛ چــه کردید؟
قبل از شروع فیلمبرداری بــرای پرداختن بــه شخصیت داستان خیلی کار داری و راهی کــه در مقابل توست؛ راه دشواریست کــه اگــر بــه آنچه ایشان میگویند توجه داشت باشی؛ بخش اعظمی از کارت آسان میشود. بــه عــنــوان مثال خواندن قرآن در مسجد یــا خواندن نماز جماعت جزو تمرینهایی بود کــه توسط ایشان از من خواسته شده بود. همچنین رفتن بــه محلههای پایین شهر؛ سوار شدن بــه مترو؛ اتوبوس و سایر وسایل نقلیه و استفاده نکردن از خودروی شخصی. من در طول ایــن تمام تمرینها بــا لباس و چادر و کفش راضیه حضور پیدا میکردم. تمام زیورآلات از جمله ساعت و دستبند و انگشتر؛ البته بهجز انگشتری کــه بــرای راضیه توافق کرده بودیم از دستانم باز شد. حــتـی خاطرم اســت روزها درون کیفم را خالی از پول میگذاشتم تــا توان خرید هیچچیز را نداشته باشم. چیزهایی کــه دوست داشتم بــایــد نمیخریدم تــا از حالِ راضیه باخبر میشدم.
خانم بیات متوسط برداشت پلانهای بازیتان چند بود؟
در طول کار آنقدر مسئولیتهای سنگین داشتم و آنقدر بــایــد کارهای زیاد و مهمی انــجـام میدادم کــه هرگز بــه تعداد برداشتها توجهی نداشتم. من در فضایی کــه آقای فرهادی بــه وجود آورده بود زندگی میکردم. دوربین در زندگیِ من بــا من همراه بود. اصلاً متوجه تعدد و تکرار برداشتها نبودم.
با توجه بــه دوربین عمدتا متحرک و روی دست؛ تداوم حسی پلانها را چگونه حفظ کردید؟
حفظ راکوردها و تداوم حسی جزو وظایف یک بازیگر محسوب میشود. ایــن تنها کاری اســت کــه میشود کرد. ما قبل از گرفتن پلانها تمام سکانس را تمرین میکردیم. بــایــد در طول تمرین همهچیز را بــه ذهن میسپردم؛ در واقع کل سکانس را. از دستیاران آقای فرهادی کمک میخواستم تــا حرکاتم را کنترل کنند. حرکات در طول سکانس کاملاً کنترلشده بود. میزان تمرینها آنقدر زیاد بود کــه همهچیز ملکه ذهنم میشد. در طول تمرینها ایشان بــه نکات فراوانی اشاره میکردند کــه حفظ راکورد؛ کمترین آن بود.
خانم ساره بیات تعریفتان از تکنیک در بازیگری چیست؟
بهرهگیری از چارچوبهای بــه اثبات رسیده فن بازیگری؛ رعایت اصول بازیگری؛ بدعت و نوآوری؛ خلاقیت؛ درک صحیح از شخصیت داستان؛ ایجاد فضای مناسب بــرای حل شدن در نقش و آموختههای ما. حــتـی بــه نظرم کار روی بدن؛ بیان و رفتار صحیح در طول کار؛ تمام اینها میتوانند بــرای بازیگر تکنیک محسوب شــود کــه البته تعداد ایــن تکنیکها بــه اندازه روزهای تجربه بازیگریام هستند.
صحنههای پایانی دعوای حجت و راضیه در آشپزخانه از جمله صحنههای پرتنش فیلم اســت کــه دیگر از قالب آرام قبلی بیرون میآیید. این؛ منافاتی بــا شخصیت طراحیشده از ســوی شما نداشت؟
راضیه انسان بود؛ انسان هم چندبعدی اســت و دارای احساسات متفاوت و دارای حالتهای متعدد. انسان همیشه یکسان نیست. او بهشدت مدافع حق پایمالشدهاش بود. او در صحنه دعوا بــا نادر ایستاد و مقاومت کــرد تــا حقش را بگیرد. زمانی کــه بــه حکم شرع نگذاشت تــا دست نامحرم بنا بــه اعتقاداتش بــا او برخورد کند؛ فریاد کشید. زمانی کــه در اتوبوس از پا افتاد؛ خستگیاش را پنهان نکرد. ایــن رفتار در تعامل بــا راضیه بود؛ نه در تقابل بــا او.
نظرتان درباره بازیگران مقابلتان در ایــن فیلم چیست؟
شاید حــتـی نشود گــفــت بازیگران مقابل. آنها در مقابل من نبودند؛ در کنار من بودند. متحد بودیم و وفادار بــه نقش. هــمــه از هــمــه بودیم؛ یکدست و همعهد و پیمان. از تمام نکاتی کــه در کنارشان آموختم؛ سپاسگزارم.
فکر میکردید بازیتان اینقدر مورد توجه قرار بگیرد؟
بله؛ بهجرأت؛ چــون بــه خلق اثر ایمان داشتم و خودم را نــیــز بهدرستی میشناختم.
نظرتان درباره جایزه خرس نقرهای جشنواره برلین چیست؟
من از لحظهای کــه توسط آقای فرهادی بــرای ایــن نقش انتخاب شدم؛ جایزهام را دریافت کردم. هرگز بــه فکر اینکه در آینده قرار اســت چــه اتفاقاتی بیفتد یــا چــه جایزهای دریافت کنم نبودم. عطش آموختن از او آنقدر در من زیاد بود کــه فرصتی بــرای افکار دیگر نبود. متمرکز بــه نقش بودم و آنچه او میگفت؛ امــا از اینکه ایــن رسالت را داشتم کــه بــه نمایندگی از کشورم بــرای خاکم هدیهای بــه ارمغان بیاورم؛ از خداوند سپاسگذارم و قدردان.
استقبال مطبوعات و تماشاگران در آلمان چگونه بود؟
فوقالعاده و غیرقابل باور. گویی در شهر هیچ اتفاقی بهجز جدایی نادر از سیمین نیفتاده بود. مطبوعات و مخاطبان در اطراف ما از هیچچیز جز عشق بــه ایــن کار سخن نگفتند. عکسهای مراسم افتتاحیه بر روی جلد اکثر نشریات چاپ شده بود و استقبال باشکوهی کــه از فیلم شــد و همچنین تشویقهای طولانیمدت آنها حیرتآور بود. هیچکس بعد از اتمام کار سر از پا نمیشناخت و دنیا کار را تشویق کرد؛ چرا کــه مخاطبان و هیأت داوران از سراسر دنیا بــه آنجا آمده بودند و بزرگانی کــه در عرصه سینما از نامآوران بودند متحیر بودند. دیگر من چــه بگویم؟
و حرف آخر ساره بیات؟
از خدا ممنونم؛ از فرهادیِ بزرگ و از اعتمادش بــه من ممنوم. مرا در آزمون بزرگی قرار داد. از حمایت خانواده مهربانم سپاسگزارم و از تمامی هنرمندان فرهیخته و دستاندرکاران ایــن پروژه قدردانی میکنم. امیدوارم در آینده بتوانم منشاء خدمات مفیدتری باشم.
منبع مصاحبه :ماهنامه صنعت سینما
(عکس زیر تکذیب شده و صحت ندارد)
شقایق فراهانی متولد (۲ مرداد ۱۳۵۱؛ تهران) بازیگر ایرانی است.
زمینه فعالیت : بازیگر
ملیت : ایرانی
تولد : ۲ مرداد ۱۳۵۱
تهران
والدین : بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمنیا
پیشه : بازیگر
سالهای فعالیت : ۱۳۷۵ تــا کنون
زندگی
او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمنیا؛ و خواهر گلشیفته فراهانی؛ بازیگران سینما و تلویزیون است.
از کودکی همراه پدر و مادرش (بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا) بــه بازی در تئاتر پرداخت.
با حضوری کوتاه در فیلم « لیلا » بــه سینما آمد امــا تنها در فیلم « چتری بــرای دو نفر » توانست توانایی های خود را بــه نمایش بگذارد. بازی او در ایــن فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش – رضا کیانیان و هدیه تهرانی – برتری دارد.
با بازی خوبش در فیلم « پروانه » در سطح بین المللی هم توانست موفق شود.
فیلمها
بی خداحافطی (احمد امینی ... ۱۳۹۱)
خنده در باران (داریوش فرهنگ ... ۱۳۹۰)
محاکمه در خیابان ( مسعود کیمیایی ؛ ۱۳۸۷)
دل شکسته (۱۳۸۷)
وقتی هــمــه خوابیم (۱۳۸۷)
دایناسور (۱۳۸۶)
مظفرنامه (۱۳۸۶)
مقلد شیطان (۱۳۸۵)
مهمان (۱۳۸۵)
نصف مال من؛ نصف مال تو ( وحید نیکخواه آزاد؛ ۱۳۸۵)
راه طی شده (۱۳۸۴)
صحنه جرم؛ ورود ممنوع! (۱۳۸۴)
قلقلک (۱۳۸۴)
شارلاتان (۱۳۸۳)
پروانه ای در باد (۱۳۸۲)
آدمکها (۱۳۸۰)
سیندرلا (۱۳۸۰)
چتری بــرای دو نفر (۱۳۷۹)
راز شب بارانی (۱۳۷۹)
سمفونی تاریک (۱۳۷۹)
شبهای تهران (۱۳۷۹)
شهرت (۱۳۷۹)
صدای سخن عشق (۱۳۷۹)
طوطیا (۱۳۷۷)
عشق کافی نـیـسـت (۱۳۷۷)
مهره (۱۳۷۷)
لیلا ( داریوش مهرجویی ؛ ۱۳۷۵)